Home Zoek

Geef een zoekterm op ( 1227 resultaten )

Verfijn zoekresultaten

KennisVRAAG Gebitsprotheses maken TP Kennistoets 2020-3 | Test uw kennis

In tandartsPraktijk 3-2020 heeft u het artikel Tandheelkundige zorg bij zwangerschap kunnen lezen. Test uw kennis over dit onderwerp met deze voorbeeldvraag.

Maakt u nog gebitsprotheses? Waarom eigenlijk niet? + TP Kennistoets

De klinische vaardigheden die tandheelkundestudenten met uitneembare prothetiek opdoen, is zo gering dat zij zich nauwelijks competent achten om dit deel van de tandheelkunde in de praktijk toe te passen. Dat is jammer, want met prothetische vaardigheden kun je in korte tijd bijzonder veel bereiken voor je patiënt.

De zin die u nu begint te lezen, begin ik vandaag, 28 maart 2020, vanwege de druk-deadline van dit nummer, te schrijven. En ik zou die zin graag vervolgen met: ‘en als u deze TP over drie weken leest, hoop ik dat het ergste van de coronacrisis achter de rug is en dat we binnenkort weer met onze patiënten aan de slag kunnen.’

TP Kennistoets 2020-3 Gebitsprotheses

Een TP Kennistoets is gekoppeld aan één artikel/thema. Accreditatie: Q-keurmerk® en 1 KRT-punt.

TP Kennistoets 2020-2 Parkinson

De trios vergeleken met de T-Scan en articulatiepapier

Met de komst van intraorale scanners is het mogelijk een virtuele occlusieregistratie uit te voeren. De validiteit van deze occlusieregistratie en hoe deze zich verhoudt tot de ons bekende technieken is onbekend.

Ontdek de beeldhouwer in jezelf

Het komt weinig voor dat een cursus zo praktisch is dat je met de daarin nieuwverworven kennis de volgende dag daadwerkelijk beter werk aflevert. Dit maakt de workshop ‘Ontdek de beeldhouwer in uzelf’ zo bijzonder.

Virus | Ernstige infectieziekten

Rond het begin van de twintigste eeuw heerste er een algemeen optimisme de mens van alle ernstige infectieziekten voor altijd te zullen kunnen bevrijden. Er bleek helaas een klasse pathogenen te zijn die deze hoop ondermijnde.

Tijdelijke kroon en brug digitaal

Halverwege een rehabilitatietraject gaan de tijdelijke voorzieningen kapot. Ook raakt deze patiënt zijn puttymal kwijt waarmee de tijdelijke brug en kronen zijn gemaakt. Reden tot paniek? Nee, want dankzij de digitalisering kunnen we de voorzieningen ook frezen.
Algemene tandheelkunde

Ongewone mondslijmvliesbeschadigingen

Een bekend voorbeeld van een mondslijmvliesbeschadiging is natuurlijk het traumatische ulcus, Minder bekend zijn de hier besproken slijmvliesbeschadigingen. De vraag is altijd of verwijzing naar de MKA-chirurg noodzakelijk of gewenst is.

Verfijn de zoekresultaten

Nieuwsbrief Abonneren