Home Zoek

Geef een zoekterm op ( 943 resultaten )

Verfijn zoekresultaten

KennisVRAAG MTA en het open foramen apicale TP Kennistoets 2022-3

In TandartsPraktijk 3-2022 heeft u het artikel MTA en het open foramen apicale kunnen lezen.. Test uw kennis over dit onderwerp met de volgende meerkeuzevraag.
Algemene tandheelkunde

TP Kennistoets 2022-3 MTA en het open foramen apicale

Een TP Kennistoets is gekoppeld aan één artikel/thema. Accreditatie: Q-keurmerk® en 1 KRT-punt.

Onder de blote hemel

Dit is een tandartsenstoel als een kunstwerk, zo monumentaal als hij daar staat in die open, witte setting. Een stoel om van te kwijlen, een stoel ‘onder architectuur’. De contouren van hoogbouw uit het zakelijke segment zijn zichtbaar door al dat glas. Misschien is dit een tandartspraktijk in een business district. Maar als je eenmaal zit, heb je vooral een hagelwit vlak boven je.

Temporomandibulaire aandoeningen en hoofdpijn: twee pijnen, één gezicht

Het proefschrift van Hedwig van der Meer geeft meer inzicht in de relatie tussen kaakklachten en hoofdpijn. Daarnaast heeft ze gekeken welke stappen het beste tijdens het diagnostisch en therapeutisch proces gezet konden worden bij deze klachten.

All-on-4 met dynamische navigatie

Met behulp van intra-operatieve navigatie kunnen implantaten conform een eerder gemaakte 3D virtuele implantaatplanning in het kaakbot geplaatst worden, zonder gebruik te maken van een boormal. Deze techniek is met name geschikt voor directe plaatsing van meerdere implantaten na een totaalextractie ten behoeve van een implantaatgedragen vaste brug (all-on-4 techniek).

De mooie handtekening van Farshid Sadeghi

Als iets gemakkelijk wordt, is het saai, vindt tandartsendodontoloog Farshid Sadeghi van praktijk EndoHeemskerk. Een uitspraak die van toepassing is op zijn werk, maar ook op zijn fotografie. Want een bijzondere foto maken vraagt ook om concentratie en geduld.

Witte veranderingen van het tandvlees

In het tandvlees kan zich een veelheid aan afwijkingen voordoen, variërend van banale gingivits tot premaligne en zelfs maligne aandoeningen. Ook kunnen tandvleesafwijkingen een uiting zijn van een onderliggende systemische aandoening of het gevolg zijn van bepaald medicijngebruik. In deze bijdrage wordt aandacht besteed aan witte veranderingen van het tandvlees.

Lateraal opnamen

In TP1 bespraken we de maximale occlusie. Nu volgen de lateraal opnamen. Niet heel erg gemakkelijk, omdat zowel links als rechts in een vergelijkbare hoek maar ook op dezelfde afstand gemaakt moeten worden. Daan van Oort geeft raad.

Blauwe tanden

Een oude Viking-koning met een aansprekende bijnaam, een kloosterzuster met onbetaalbare tandplak – DBDD daalt deze maand af naar de kleurrijke diepten van de Middeleeuwen. Aanstichter van deze leerzame expeditie: de ergernis over het rumoer van een boormachine.

Expats en Nederlanders in Dubai

De Sky Clinic waar Evelien Zijp (35) werkt, bevindt zich op de 27e verdieping van een van de vele wolkenkrabbers van Dubai: met recht een ‘high end’ praktijk. De blinkend witte behandelkamer waar ze vaak werkt, biedt met grote vensters van vloer tot plafond een spectaculair uitzicht over de stad.

Verfijn de zoekresultaten