Parodontologische aandoeningen

Parodontitis kan andere ziekten en aandoeningen veroorzaken of verergeren. Een gezond parodontium is het fundament voor succesvolle restauratieve tandheelkunde. Binnen dit thema vindt u een diversiteit aan parodontologische aandoeningen, diagnostiek, beeld en behandelingen.

Uitgelicht

Tijdschrift TandartsPraktijk

Een parodontaal probleem

In de casus van TP oktober ging het om een 47-jarige vrouw die nieuw patiënt is in uw praktijk. Zij heeft geen klachten.
Tijdschrift TandartsPraktijk

Parodontitis apicalis of een cyste?

Een 35-jarige man bezoekt onze praktijk na verwijzing van zijn tandarts. Enkele weken voor zijn afspraak bij ons was hij bij de kaakchirurg geweest omdat er een grote radiolucentie aanwezig was in de regio van element 22.

Artikelen

TP Kennistoets 8-2018

8
In ieder nummer van TP verschijnt een kennistoets gebaseerd op artikelen uit dat nummer | Aanbevolen door de NWVT | Accreditatie: Q-keurmerk®; 1 KRT-punt

Poll | Bent u voor of tegen verplichte bij- en nascholing voor tandartsen?

70
Bent u voor of tegen verplichte bij- en nascholing voor tandartsen?
video

Klinische stappen bij het maken van in- en onlays van lithium discilicaat

34
Indirecte werkstukken van lithium discilicaat hebben een uitgebreid protocol dat gevolgd dient te worden voor een succesvol resultaat op de lange termijn.

Even alles nog een keer checken | Column Marleen de Groot

28
"Ik zeg gewoon 'We kunnen!' tegen een willekeurige persoon, en negen van de tien keer loopt er gewoon iemand mee"