Casuïstiek over implantaattherapie

Op jaarbasis worden in Nederland ruim 100.000 implantaten geplaatst. Deze themapagina biedt noodzakelijke kennis over implantaattherapie, met casuïstiek uit de praktijk, technische details, aandacht voor risicofactoren en handvatten voor succes.

Artikelen

Een nieuw oppervlak en nieuwe opbouw

De ontwikkeling van tandheelkundige implantaten staat niet stil. De laatste jaren heeft zo’n ontwikkeling geleid tot de komst van botniveau- (of zelfs subbotniveau-) implantaten met een ruw oppervlak met scherpere windingen om beter ‘houvast’ te krijgen in het alveolaire bot en om dit te behouden.

Handige universele kit voor implantologie | TP test

Een kit die elke implantoloog kan helpen om een correct cervicaal en emergence profiel van de peri-implantaatmucosa te creëren rondom elk te plaatsen implantaat.

De aanhouder wint

Bij deze patiënt hebben meerdere behandelingen aan zijn front plaatsgevonden, maar de pijnklachten bleven persisteren. Uiteindelijk is stap voor stap een pijnvrije en esthetisch nette oplossing gemaakt.

Flexibel implanteren met ‘tijdelijke’ implantaten

Een 70-jarige man meldde zich aan bij onze kliniek met als klacht dat sinds enige tijd zijn oude kronen loskomen en hij maakt zich daar zorgen over. Hij wil graag zoveel mogelijk zijn eigen dentitie behouden en in ieder geval geen uitneembare voorzieningen.
video

De correctieve fase van implantaattherapie

Deze e-learning biedt de noodzakelijke kennis over implantaattherapie, met uitgebreide aandacht voor risicofactoren.