Home 2024

Magazines

Tandtechnicus Martijn Kalsbeek over beetregistratie bij een volledige gebitsprothese| Samen werken rond de stoel | Complexe ingrepen met een digitale workflow | Signalen van een onderliggende ziekte? | TP Kennistoets 2024-1 Zo diagnostiseer je niet-dentogene pijn
De kracht van De kracht van tandheelkundige fotografie | Nuchter over Ketenvorming: Is de toekomst aan de markt? | Tandtechnicus Martijn Kalsbeek over de kunst van het afdrukken | Mondzorg tijdens de ramadan, met tips voor tandartsen & mondhygiënisten | TP Kennistoets 2024-1 De occlusiegevoelige patiënt

TandartsPraktijk nr. 8, 2023

De jongen zonder mond: Een volledige reconstructie | Pleidooi voor de Extractor | Maak je een fout? Praat erover! | Casus paro - Zes voorbeelden van diastemen | Tandtechnicus Martijn Kalsbeek | Wat te doen met reputatieschade door negatieve publiciteit? | TP Kennistoets 2023-8 De Hall Techniek
AI en robotica in de praktijk: moeten we ons zorgen maken? | Thema bedrijfsvoering: Kosten omlaag omzet omhoog | Infectiepreventie: Alle voorbereidingen voor een nieuwe uitbraak | Een update over aften | Casus: Parodontale botdefecten | Praktijksoorten, leeftijd,mannen & vrouwen en omzet | TP Kennistoets 2023-7 Barsten & fracturen

TandartsPraktijk nr. 6, 2023

Glimlach of grimlach | Botox spuiten: We kunnen, maar willen we? | Een informed consent schrijven met AI | Casus Angulaire botdefecten en verbrede ligamenten | Column Jerry Baas over veinzen | Schadevergoeding bij misbruik van het klachtrecht | TP Kennistoets 2023-6 Eendelige versus tweedelige keramische implantaten
De tandarts die met de noorderzon vertrok | Casus: Parodontitis stadium 4 | Kanttekeningen bij het gebruik van CBCT | Wijnand de Vries bevraagt Joost Roeters | Casus: Coronale resorptie van geretineerde, blijvende gebitselementen: wat te doen? | Thermisch gemodificeerd cementeren | TP Kennistoets 2023-5 over de Dahl-methode: Waarom werkt die soms niet?
Fluor terug in het drinkwater? Alle voors en tegens | De oorzaken van falende endo’s | Nieuwe columnist Tijn Elferink over patiënttevredenheid | De lol van lesgeven | Casus Endodontologie: De oorzaken van mislukkingen | Non-retentieve restauraties deel 2 Preparatiedikte, interocclusale ruimte en materiaalkeuze | TP Kennistoets 2023-4 over fluoridering
Trend: Non-retentieve restauraties en voorkomen van complicaties | Hoe herken je mondkanker en wat moet je doen? | Bouwen aan de compleet autonome Dental Car | Lief en leed in de tandheelkundige wereld | Na aligners: volledige slijtagebehandeling | In oude monden zie je je eigen tandheelkundige geschiedenis | TP Kennistoets 2023-3 Herstel gebitsslijtage na orthodontische alignerbehandeling

TandartsPraktijk nr. 2, 2023

Bij complicaties en mislukkingen: Zo verwijder je falende implantaten | CBCT-technologie | Carrièreswitch: deze dertigplussers werden tandarts | Jerry Baas over lief en leed in zijn tandartspraktijk | Slaapgeneeskundig tandarts Wendy van Nassau | Hoe kunnen wij zorg blijven dragen voor kwetsbare ouderen? | TP Kennistoets 2023-2 Falende implantaten