Pijnlijke pulpitis of een pijnlijke parodontitis apicalis

Het merendeel van de pijnklachten in de praktijk heeft een endodontische oorzaak. Het is van belang te weten of er sprake is van een pijnlijke pulpitis of een pijnlijke parodontitis apicalis. Aan de hand van casuïstiek, video’s en bij- en nascholing wordt dit thema belicht.

Uitgelicht

Tijdschrift TandartsPraktijk

Endokroon op en in een premolaar!

Een jonge patiënte wordt verwezen in verband met een gebroken 25. Hoewel volgens de literatuur het plaatsen van endokronen op premolaren nog steeds redelijk experimenteel is, besluiten we toch tot deze aanpak.

Artikelen

TP Kennistoets 9-2018

79
In ieder nummer van TP verschijnt een kennistoets gebaseerd op artikelen uit dat nummer | Aanbevolen door de NWVT | Accreditatie: Q-keurmerk®; 1 KRT-punt

Wat gebruik je behalve een cameraset nog meer?

8
Mooie en professionele foto’s vragen om enige voorbereiding, een goede cameraset, maar ook over de juiste hulpmiddelen. Verder zijn heldere en volgens protocol vervaardigde mondfoto’s voor het hele behandelteam van belang.

Portretfotografie: een volledige fotostudio is overbodig

8
Het doel van dit artikel is om de tandarts handvatten te geven om in de dagelijkse praktijk met minimale middelen goede portretfoto’s te kunnen maken zonder dat hiervoor een (volledige) fotostudio noodzakelijk is.

Objectief kleur bepalen

28
Een van de moeilijkste onderdelen van het vervaardigen van een kroon is de kleurbepaling. Bij communicatie met behulp van fotografie worden in veel gevallen de kleurstalen bij het na te maken element gehouden. Maar er is een beter alternatief.

Fotografie opent je ogen

6
Fotografie begint een steeds belangrijker onderdeel te worden binnen de tandheelkunde, en daarnaast heeft fotografie een belangrijke educatieve waarde voor jezelf.