Home 2019

Laatste artikelen

De correctieve fase van implantaattherapie

video
Deze e-learning biedt de noodzakelijke kennis over implantaattherapie, met uitgebreide aandacht voor risicofactoren.

Implantaten op lange termijn

video
In de e-learning Implantaten op lange termijn worden twee casussen besproken en gefilmd. U kunt de beginsituatie vergelijken met het eindresultaat, u ziet per patiënt welk type voorbereiding welk gevolg heeft als het implantaat eenmaal is geheeld.

Hygiëne en infectiepreventie in de mondzorgpraktijk

De redactie van de uitgave Hygiëne en infectiepreventie in de mondzorgpraktijk is betrokken geweest bij de ontwikkeling van de richtlijn ‘Infectiepreventie in mondzorgpraktijken’ (2016).

Scanspray

De digitalisering heeft zich definitief gevestigd in de tandheelkunde. De ene collega scant voor zijn indirecte restauraties om een digitaal bestand te krijgen, de andere collega drukt deze netjes af met een additiesilicoon of polyether.

Disposable matrixringen

In elke praktijk zitten we regelmatig met dezelfde problemen in ons maag. Eén ervan is het kwijtraken van kleine onderdelen na desinfectie en sterilisatie. Dat is nog zuurder als het om een dure matrijsring gaat voor interproximale restauraties.

X-puzzel #22 – bevindingen

In TP 4-2019 van mei 2019 zag u de solo-opname van een 7,5-jarig meisje. Haar anamnese toonde geen relevante medische bijzonderheden en er zijn volgens de tandheelkundige anamnese ook geen ingrepen geweest.

Gezocht: tandartsen voor de TP-rubriek ‘Tandarts in de praktijk’

Voor de rubriek Tandarts in de praktijk zijn we op zoek naar tandartsen die hun werk als tandarts combineren met een andere, bijzondere activiteit die impact heeft op de beroepsuitoefening.

Tandartsen voeren botoxbehandelingen uit met cosmetisch doel | Inclusief video

Cosmetisch artsen zien een wildgroei aan tandartsen die botoxbehandelingen doen met een cosmetisch doel. En dat mag niet zeggen ze. Maar tandartsen vinden dat ze prima in staat zijn om de botoxspuit te hanteren.

TP Kennistoets 2019-4 Apexresectie

Een TP Kennistoets is gekoppeld aan één artikel en thema uit de vorige editie van TandartsPraktijk | 1 punt, accreditatie: Q-Keurmerk® en registratie: KRT

Intervisie

Intervisie met collega’s is een krachtige manier om stil te staan bij vraagstukken in ons werk en die met anderen te delen. Dit artikel gaat in op de wijze waarop intervisie het meeste effect kan scoren en kan bijdragen aan de kwaliteit van tandheelkundige zorg.