Mondzorg en autisme (deel 1)

Voor kinderen met autisme is de wereld vaak chaotisch. Dat geldt des te meer voor de onbekende en daardoor bedreigende situatie van de behandelkamer. Hoe kan een behandelaar het vertrouwen van de patiënt winnen en behouden? Hoe ontstaat er meer duidelijkheid en voorspelbaarheid in de praktijk voor de kinderen/adolescenten met autisme? In deze eerste bijdrage gaan we vooral in op theoretische verklaringen van autisme en wat de consequenties daarvan voor de praktijk zijn. Hierin worden handvatten aangereikt om ervoor te zorgen dat kinderen/adolescenten zich veilig voelen in je behandelstoel.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Premium
Premium

Wilt u dit artikel lezen?

Neem Tandartspraktijk.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online de artikelen uit het magazine lezen

Al abonnee? Log dan in

Dit artikel is verschenen in TandartsPraktijk nr. 6, 2019.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.