Drie vragen van de patiënt

‘We verzoeken u de minister te vragen om, met inbreng van patiënten, snelheid te maken met richtlijnontwikkeling en transparantie over kwaliteit en kosten in de mondzorg.’ “We” dat zijn de patiëntenorganisaties verenigd in de Patiëntenfederatie Nederland. “U” dat is de Vaste Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Het verzoek van de Patiëntenfederatie staat in de brief die deze organisatie op 26 januari 2017 aan de Vaste Kamercommissie zond. De brief motiveert dit verzoek aldus: ‘Patiënten willen beter betrokken worden bij de keuze van een behandeling. Het is belangrijk dat ze vooraf goede informatie krijgen over behandelopties en de kosten. Patiëntenfederatie Nederland signaleert een gebrek aan transparantie over kwaliteit en kosten van mondzorg. Er is sprake van onverklaarbare praktijkvariatie. Er zijn veel patiënten met klachten over zowel de kwaliteit van

0
3

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Dit artikel is verschenen in TandartsPraktijk nr. 2, 2017.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.