Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Lisanne (21) kreeg een rekening van 921 euro van de tandarts: hoe kon het zó hoog oplopen?

Het begon met tandpijn en eindigde met stevige kopzorgen over een rekening van 921 euro. Lisanne Bont heeft het helemaal gehad met de tandarts. De Enschedese is banger voor de nota’s dan voor het consult zelf. En ze is niet de enige. Waar gaat het mis in de mondzorg? En wat kan de patiënt er zelf aan doen?

 

Ze geeft het eerlijk toe. Lisanne (21) schuift een tandartsbezoek het liefst voor zich uit. Als reden noemt ze de ‘belachelijk hoge kosten’. Als ze pech heeft, betekent het telkens een grote hap uit haar budget. De Enschedese heeft al geen topsalaris als callcentermedewerker. In 2020 had ze geluk. Er waren weinig kosten. Vandaar dat ze in 2021 geen tandartsverzekering afsloot. Daar heeft ze achteraf spijt van als haren op haar hoofd.

Uitgerekend dit voorjaar kwam die zeurende pijn. „Ik had af en toe kleine bultjes op het tandvlees. Soms kwam er pus uit. Nu had ik er ook een. Dat waren gaatjes waar ik te lang mee had doorgelopen, zei mijn tandarts in Enschede-Oost. Het deed al een paar weken zeer. Dus dat klopte wel.”

(..)

Lees verder op de site van Algemeen Dagblad (AD) >>

Bron: Algemeen Dagblad (AD)
Beeld: © Nestor / stock.adobe.com

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.