Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Wat als het schuurt in de praktijk?

Vivianne Rijkens
Conflicten in een tandartspraktijk zijn zelden groots of zichtbaar. Meestal beginnen ze klein: met onuitgesproken irritaties, botsende verwachtingen of frustraties die onderhuids blijven sluimeren. En juist omdat tandartspraktijken vaak bestaan uit kleine, hechte teams, kunnen spanningen al snel grote impact hebben op de samenwerking, het werkplezier én de continuïteit in de praktijk. In dit artikel deelt Vivianne Rijkens twee praktijkvoorbeelden waarin bemiddeling centraal stond: één formele mediation tussen een mondhygiëniste en een praktijkhouder, en één driegesprek tussen twee assistentes.
Premium

Wilt u dit artikel lezen?


    Al abonnee? Log dan in

    Dit artikel is verschenen in TandartsPraktijk nr. 5, 2025.

    Geef uw reactie

    Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.