
Onderzoek van Independer, uitgevoerd door Panel Inzicht, wijst uit dat mensen de tandarts momenteel liever mijden. Vooral in de leeftijdscategorie 18 tot 34 jaar slaan mensen het bezoek over. Een vijfde van de ondervraagden in de groep wil wachten tot een aanzienlijk deel van de bevolking is ingeënt.
Volgens Brands kunnen mensen gerust naar hun tandarts, omdat die een goed protocol hanteert. De tandartsen, mondhygiënisten, orthodontisten en kaakchirurgen dragen bijvoorbeeld mondmaskers en gezichtsschermen. Ook krijgen patiënten een spoeling met waterstofperoxide als de kans aanwezig is dat er aerosolen vrijkomen.
Bron: AD
Beeld: © sturti / Getty Images / iStock
