Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Glitter en glamour drijven prijs tandpasta op

Diederik Wieman
Werkt duurdere tandpasta beter dan goedkope? Dat is de vraag die het NPO-programma ‘Keuringsdienst van waarde’ zich onlangs stelde. De programmamakers gingen op de voor hun kenmerkende wijze op onderzoek uit.
© Natalia Bodrova / Getty Images / iStock

De conclusie uit het onderzoek is dat marketing, glitter en glamour – zoals geur- en smaakstoffen, conserveermiddelen en kleurstoffen – een prijsopdrijvend effect hebben, maar tandpasta niet beter maken dan de tandpasta’s onderuit het schap. Daarnaast concludeert De keuringsdienst dat poetstechniek en tandenborstel minstens zo belangrijk zijn als het gebruik van tandpasta. Lees hier meer over het onderzoek. 

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.