Win | Maak kans op een gratis boek Orale kinesiologie

Wilt u kans maken op het boek Orale kinesiologie? Laat hieronder uw gegevens achter. Bohn Stafleu van Loghum verloot twee exemplaren onder de inzendingen. In de nieuwsbrief TandartsPraktijk van donderdag 19 september worden de winnaars bekendgemaakt.

Ja ik doe mee

• Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet aan derden verstrekt.
    Zie ook het privacy statement op www.bsl.nl

Orale kinesiologie

Al van oudsher speelt de tandarts een belangrijke rol bij de preventie en de bestrijding van de negatieve gevolgen van chemische en bacteriologische bedreigingen van het kauwstelsel. De infecties en ontstekingen die hier het gevolg van kunnen zijn, tasten de gezondheid van de tanden en kiezen (cariës, endodontitis) en de omringende weefsels (parodontitis) aan. Echter, steeds duidelijker wordt dat ook mechanische bedreigingen de gezondheid van het kauwstelsel ernstig kunnen schaden. Verkeerde mondgewoonten zoals tandenknarsen en klemmen (bruxisme) kunnen een ongestoorde en pijnvrije functie van de kauwspieren en kaakgewrichten belemmeren (temporomandibulaire disfunctie en orofaciale pijn), aanleiding geven tot ernstig verlies van tandweefsel (gebitsattritie) en een bedreiging vormen voor tandheelkundige restauraties in de mond. Een verkeerde stand van de onderkaak en de tong tijdens de slaap kan aanleiding geven tot het obstructieve slaapapneusyndroom (OSAS). De orale kinesiologie is de tandheelkundige discipline die zich in het bijzonder bezighoudt met de preventie, diagnostiek en behandeling van bovengenoemde aandoeningen van het kauwstelsel.

Ga voor meer informatie naar Orale Kinesiologie >>